Czosnek na odporność

Zdrowie dla każdego człowieka jest bardzo istotną kwestią, którą często przejmujemy się i staramy się, aby nasz organizm był w jak najlepszej formie. Zależy nam żeby czuć się dobrze, jak najrzadziej chorować oraz być odpornym na zarazki, które nas otaczają. Ważne, aby zadbać o odpowiednie formy wsparcia organizmu, aby unikać możliwie, jak najwięcej przeziębień, czy chorób. W trakcie dbania o nasze zdrowie niezmiernie istotne jest zapobieganie, aby nie było konieczności późniejszego leczenia. Ważne jest, aby wzmocnić swoją odporność przed okresem przeziębień. Pojawia się pytanie – jak naturalnie wzmocnić odporność? Tutaj znajdziesz rady, które pozwolą zadbać ci o zdrowie i ustrzec się przeziębień w okresie jesienno-zimowym.

Zdrowa dieta

Aby odpowiednio zadbać o organizm jedną z istotniejszych kwestii jest odpowiedni sposób odżywiania. To pozwoli ci wzmocnić organizm od wewnątrz oraz zapewnić jego prawidłowe funkcjonowanie. Zbilansowana dieta to podstawa dbania o swoje zdrowie, która pozwoli nam unikać wielu infekcji. Jak wzmocnić odporność sposobem odżywiania? Zbilansowana dieta powinna zawierać odpowiednie ilości białka pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego, zdrowych węglowodanów oraz tłuszczy. Przy tym należy włączać do jadłospisu duże ilości warzyw i owoców, które posiadają duże ilości witamin. Wzmocnią one nasz organizm od wewnątrz i będą dostarczały duże ilości witamin oraz składników, które są dla nas zdrowe. Istotne jest także stosowanie w diecie składników takich jak czosnek i cebula, które pozytywnie wpływają na układ odpornościowy oraz działają bakteriobójczo. Najlepiej cebulę i czosnek spożywać na surowo. Wtedy dostarczymy sobie największej ilości witamin oraz zdrowych substancji. Produktami, które także pozytywnie wpływają na naszą odporność są imbir i miód. Hamują one rozwój wirusów grypy oraz pomagają w walce z przeziębieniem. Dodatnie ich do herbaty stanowi smaczne rozwiązanie, które jednocześnie będzie wzmacniać naszą odporność.

Witamina C

Podczas planowania odpowiedniego sposobu odżywiania, który będzie dostarczał nam wszelkich niezbędnych składników i pomagał w walce z przeziębieniem, ważne jest zadbanie o ilość witaminy C. Kiedy chcemy wspomóc nasz organizm w walce z wirusami należy sięgać po produkty takie jak acerola (sprawdź: Covir Control), cytrusy, porzeczka, brokuły, natka pietruszki, czy szpinak. Takie produkty pomagają w budowaniu naturalnej odporności organizmu. Dzięki tym warzywom oraz owocom możemy zapewnić sobie wystarczającą ilość witaminy C, która wspomoże nasz organizm w walce z infekcjami oraz podnoszeniu odporności naszego organizmu.

Zimne prysznice

Kolejnym sposobem, jak wzmocnić odporność jest hartowanie organizmu. Świetnym do tego sposobem są zimne prysznice. Warto stosować naprzemienne prysznice – polewanie się raz ciepłą, a raz zimną wodą. Pozwala to na pobudzenie krążenia, zwiększenie energii oraz przemiany materii, a także pozwoli zwiększyć odporność twojego organizmu. Zahartowany organizm jest odporny na jesienno-zimowe chłody oraz zmiany temperatury, które często w tym okresie roku występują.

Strój dopasowany do pogody

Jesienią, czy zimą często zdarza się, że ubierzemy się w nieodpowiedni sposób. Czasem zdecydujemy się na zbyt cienkie ubrania, które powodują że zmarzniemy, czy przewieje nas. Innym razem postawimy na zbyt wiele ciepłych elementów stroju, które spowodują, że możemy się przegrzać, co także nie będzie dla nas zdrowe. Dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiednie dopasowanie swojego ubioru do panujące na zewnątrz pogody. Warto codziennie sprawdzić, jakie warunki nas czekają i zdecydować się na strój, który będzie odpowiedni do tej sytuacji. Świetnym rozwiązaniem jest w takim przypadku także wybór kilku warstw, które pozwolą nam w ciągu dnia ewentualnie zmieniać ich ilość na sobie. Przykładowo dobrym pomysłem jest wybranie podkoszulki, topu, swetra, czy bluzy, kamizelki lub kurtki. Taka ilość elementów pozwoli na manewrowanie elementami stroju, tak aby nie było nam ani za zimno, ani za ciepło w ciągu całego dnia.

Aktywność fizyczna

Na funkcjonowanie organizmu człowieka wpływa wiele czynników. Wśród nich jednym z ważniejszych jest zadbanie o odpowiednią ilość ruchu. Do prawidłowego funkcjonowania organizmu niezmiernie istotna jest aktywność fizyczna. Także w przypadku, kiedy zastanawiamy się, jak naturalnie wzmocnić odporność warto zadbać o odpowiednią ilość ruchu w ciągu tygodnia. Aktywność fizyczna poprawia działanie całego organizmu, usprawnia także pracę układu odpornościowego. Idealnym rozwiązaniem jest ćwiczenie 3-4 razy w tygodniu. Ruch może przyjmować różne formy – pływanie, bieganie, gimnastyka, czy też intensywniejsze ćwiczenia na siłowni. Bardzo dobrym pomysłem są też dłuższe spacery, na które możemy wybrać się sami lub w towarzystwie rodziny. Warto wtedy spacerować energicznym krokiem, oddychając głęboko. Wtedy zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednią ilość aktywności fizycznej oraz dotlenienie, które pozytywnie wpłyną na funkcjonowanie naszego organizmu. W zależności od naszych preferencji, na pewno wśród wielu rodzajów ruchu znajdziemy jego idealną formę dla nas, która będzie zdrowa i jednocześnie przyjemna.

Unikanie stresu

Dbanie o zdrowie oraz zapewnienie sobie odporności składa się zarówno na dbanie o organizm od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Ponad to bardzo ważne jest też dbanie o swoje zdrowie psychiczne. Szczególnie należy zwrócić uwagę na stres, który występuje w życiu codziennym oraz to, jak na niego reagujemy. Długotrwały stres, lęk, niepokój, czy skumulowane napięcie są czynnikami, które wpływają na funkcjonowanie organizmu, nasze samopoczucie oraz odporność na czynniki zewnętrze, takie jak wirusy i bakterie. Układ odpornościowy jest połączony z systemem nerwowym, dlatego ta ważne jest unikanie długotrwałego narażania się na takie emocje, aby możliwe było zdrowe funkcjonowanie naszego organizmu, ponieważ zmniejsza on sprawność naszego systemu odpornościowego. Zadbanie o zmniejszenie czynników stresogennych oraz właściwe radzenie sobie z własnymi emocjami i reagowaniem na nie w odpowiedni sposób umożliwi zdrowe funkcjonowanie naszego organizmu. Aby było to możliwe należy nauczyć się radzić sobie ze stresem, który występuje w codziennych sytuacjach. Warto nie tłumić w sobie negatywnych emocji oraz odpowiednio na nie reagować – nie uciekać, ale mierzyć się z nimi w zdrowy sposób, który pozwoli się nie zadręczać. Zadbaj o codzienną porcję relaksu. Poświęć się czynnościom, które pozwalają ci odpocząć, zregenerować siły oraz odprężyć po całym dniu. To pomoże w zadbaniu o twoje zdrowie psychiczne, które ma bardzo duży wpływa na cały ludzki organizm.

Ograniczenie używek

Używki nie są dla nas dobre praktycznie nigdy. Mają także negatywny wpływ, jeśli chodzi o dbanie o jego odporność oraz unikanie przeziębień i innych chorób. Alkohol, czy papierosy wpływają źle na funkcjonowanie całego organizmu, osłabiają nas. Ponad to niszczą dostarczane przez nas w pożywieniu, czy suplementach witaminy, a także zmniejszają ich zdolność do wchłaniania się. To wszystko powoduje, że nasz organizm mimo zdrowej diety, ruchu i innych czynników może być osłabiony i podatny na różne zakażenia. Warto ograniczyć ilość używek lub wyeliminować je z naszego życia. Pozwoli to na lepsze funkcjonowanie całego ciała, lepsze samopoczucie oraz zwiększenie odporności.

Odpowiednia ilość snu i odpoczynku

Wiadomo też, że istotną kwestią zdrowego organizmu jest to, aby był on wypoczęty i zregenerowany. Kiedy chcemy naturalnie zwiększyć naszą odporność zwrócić uwagę na ilość i jakość snu w ciągu dnia. Warto pozwolić sobie na spokojny i komfortowy sen przez 7-8 godzin dziennie. Wypoczęty organizm jest bardziej odporny na różne infekcje oraz wirusy. Stawia im aktywniejszy opór, co często pozwala na uniknięcie gorszego samopoczucia, czy przeziębiania. W ciągu dnia planuj pracę i inne aktywności w taki sposób, aby znaleźć także czas na odpoczynek, który pozwoli się zregenerować. Ważne, aby spędzać ten czas w sposób, który najbardziej nam w danym momencie odpowiada. Idealnym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na książkę, serial, grę, czy spotkanie z przyjaciółmi. Taki czas dla siebie sprawi, że organizm będzie bardziej wypoczęty oraz pełny sił. Dzięki temu lepiej będzie radził sobie z zagrożeniami w postaci wirusów.